Udruzi “Hoću-Mogu” Pazin je putem natječaja “Mali projekti za bolje sutra” Zaklada za poticanje partnerstva i razvoja civilnog društva u svibnju 2016.g. odobrila sredstva (13.500,00 kn) za projekt “Simbolom i slikom do boljeg razumijevanja” u kojem su partneri OŠ Vladimira Nazora Pazin, DV Olga Ban Pazin i Poludnevni boravak Pazin (Udruga osoba s intelektualnim teškoćama Istarske županije).
U sklopu ovog projekta, u petak 7. listopada 2016. godine, s početkom u 14,30 sati, biti će organizirano besplatno stručno predavanje u Plavoj dvorani Gimnazije i strukovne škole Jurja Dobrile u Pazinu. Predavanje će održati stručnjakinja iz Ljubljane, gđa. Mihaela Vovk dipl.def.log., instruktorica Funkcionalnog učenja koja je ujedno i član naše Udruge. Za predavanje je predviđeno 2 sata.
Kompjuterski program Boardmaker with Speaking Dinamically Pro ostati u vlasništvu Udruge, no organiziranjem ovog predavanja, zainteresirani će moći vidjeti mogućnosti koje ovaj program nudi, i dobiti ideje kako ga upotrijebiti u radu sa djecom u školi, vrtiću i sl., a partneri u projektu moći će ga na zahtjev posuditi, radi izrade materijala za svoju djecu/učenike/korisnike.
O projektu:
Projekt se provodi od srpnja do listopada 2016. godine.
Cilj ovog projekta bio je nabaviti specijalizirani program Boardmaker with Speaking Dinamically Pro i upoznati sve one koji su uključeni u rad s djecom/odraslima s teškoćama u razvoju s ovim programom kojim se lako i jednostavno priprema slikovni materijal za rad i razumijevanje određenog sadržaja i programa. Boljom informiranošću djelatnika i roditelja, bliži smo ostvarivanju višeg cilja: lakšu i bolju integraciju učenika s teškoćama u razvoju u redovnu nastavu.
Što je Boardmaker with Speaking Dinamically Pro? Boardmaker je pouzdan programski alat za roditelje, učitelje, terapeute i onih koji rade s djecom/osobama s teškoćama u razvoju da uz pomoć slika i simbola prilagode nastavne materijale za učenike/studente – bez obzira na njihove sposobnosti.
Tko bi trebao koristiti Boardmaker? Nastavnici, terapeuti i roditelji učenika s prilagođenim obrazovnim potrebama, a Boardmaker je za prilagodbu i pripremu sadržaja neprocjenjiv alat. Program interaktivno mogu koristiti i djeca/odrasli s teškoćama u razvoju.
Za koje se vrste aktivnosti koristi Boardmaker? Mogu se izrađivati vizualni rasporedi, komunikacijske knjige, interaktivne aktivnosti, govorno izražavanje, i još mnogo toga!
Gdje se Boardmaker aktivnosti koriste? Boardmaker aktivnosti koriste u inkluzivnom razredu, posebnim obrazovnim učionicama, logopedskim terapijama, u društvu i kod kuće.
Kad je Boardmaker najkorisniji? Kad želite podržati integraciju učenika kroz individualiziranu/prilagođenu nastavu. Također pri radu s odraslim osobama koji imaju teškoće u razvoju ili nakon moždanog udara.
Zašto ljudi koriste Boardmaker? Boardmaker omogućava prilagodbe materijala za učenje i stvaranje obrazovne potpore brzo i jednostavno.
Ono što predstavlja poseban problem u životu djeteta/odraslih s teškoćama u razvoju svakako je shvaćanje apstraktnih stvari. Da bi djeca/odrasli bolje shvatili događaj, situaciju, osjećaje i sl. lakše i brže će to ostvariti ako im problem ili situaciju prikažemo i približimo slikovno. Posebnost ovog programa je u tome da“ Boardmaker with Speaking Dinamically Pro“ sadrži 35.000 simbola i slika koje se vrlo lako mogu kombinirati, mijenjati, korigirati i sl. Osim toga, nudi se 600 već gotovih predložaka za rad. Obuhvaćene su kulture, jezici, specifičnosti iz cijelog svijeta, no također je važno napomenuti da se programom može služiti i na Hrvatskom jeziku, te svaka slika ili simbol može se i označiti tekstom.
Više na: http://www.mayer-johnson.com/boardmaker-with-speaking-dynamically-pro-v-6
Svake godine u prvom punom tjednu listopada u Hrvatskoj se obilježava Dječji tjedan. Ove godine Dječji tjedan počinje u ponedjeljak, 3. listopada 2016., kada se obilježava Međunarodni dan djeteta, i završava u nedjelju, 09. listopada 2016.
Dječji tjedan je vrijeme naglašavanja važnosti promicanje prava djece koja su garantirana Konvencijom o pravima djeteta, kao i pravo vrijeme da se podsjetimo na našu zajedničku odgovornost za poštivanje dječjih prava i odgovaranje na potrebe djece.
Važno je reći da su dječja prava dio temeljnih ljudskih prava. Djeca trebaju ostvarivati svoja prava uvijek i svugdje pa ih treba poštivati, promicati i unaprjeđivati cijelu godinu, a ne samo u Dječjem tjednu. Ovaj tjedan je prilika da se svatko od nas podsjeti što je napravio, kao i što još može napraviti za djecu i njihova prava.
Svaka skupina pazinskog vrtića obilježavati će dječji tjedan na svoj način, u skupinama razgovarati o dječji pravima i o djeci svijeta, održavati biciklijade, posjete, pješačenja, cukijade, igrati stare igre, održavati radionice s djedovima i bakama. Sve će skupine pazinskog vrtića pogledati predstavu “Drvo ima srce” Teatra Oz, a u nekim područnim vrtićima gostovati će pričopričalica Jasna Held.
Tokom tjedna sudjelovali smo u Trad In Etno festivalu koji se cijeli tjedan, od 09. do 16. srpnja 2016. održavao u Pazinu. Od ponedjeljka do srijede sudjelovali smo u radionicama u Parku narodnog ustanka, na kojima smo uz Marinu Marušić i njezine pomagačice pjevali i svirali pjesme o Pazinu, slušali priče o nastanku Istre i likovno se izražavali, ukrašavajući platno i naše šetalište.
Najveće iznenađenje priredili su nam polaznici glazbenih radionica u petak, 15.07.2016., kad su nas posjetili u vrtiću i samo za nas održali mini koncert.
Invalid Displayed Gallery
Odluka o upisima u pedagošku_2016.-17._godinu u Matični vrtić Pazin_15.6.16
Raspored djece po objektima i skupinama te termini održavanja roditeljskih sastanaka možete vidjeti ovdje:
Raspored djece vrtickih skupina i termini održavanja roditeljskih sastanaka
Raspored djece jasličkog uzrasta i termini održavanja roditeljskih sastanaka
Odluka o upisima u pedagošku _2016.-17. godinu – Područni vrtići, 15.6.16
Od siječnja do lipnja 2016.g. zajedno s Udrugom „Hoću-Mogu“ iz Pazina koja okuplja roditelje djece s teškoćama u razvoju sudjelujemo u projektu „Računanje je in!“ a uz financijsku potporu Zaklade za poticanje partnerstva i razvoj civilnog društva kroz projekt Fond gradova i općina.
U sklopu projekta održano je nekoliko aktivnosti: nabavili smo edukativni didaktički materijal Numicon pomoću kojeg djeca lakše usvajaju matematičke pojmove i osnovne računske operacije: set od 80 oblika- u boji, set od 80 oblika- sivi, male, srednje i velike brojevne crte, vagu te velike spužvaste oblike Numicona.
Organizirali smo edukaciju za odgajatelje o korištenju Numicona, proveli aktivnosti sa spomenutim materijalom u svim odgojno-obrazovnim skupinama našeg vrtića, te završavamo 10. Lipnja, predavanjem za odgajatelje i roditelje „Kako naučiti tu tešku matematiku?“ koje će održati Dinka Vuković, predsjednica Hrvatske zajednice za Down sindrom.
Numicon predstavlja multisenzorni pristup učenju matematike, koji pomaže djeci da manipuliranjem, promatranjem, istraživanjem uzoraka, uspoređivanjem, stvaraju veze između broja i oblika, vrlo jasno razlikuju parne i neparne brojeve, zbrajaju, oduzimaju, množe i dijele, usvajaju „matematičke“ pojmove: više od, manje od, teže, lakše…
Razvila ga je ekipa znanstvenika sa Sveučilišta Oxford u Velikoj Britaniji kako bi djeci olakšala usvajanje odn. shvaćanje apstraktnih matematičkih pojmova (od brojeva do osnovnih računskih operacija).
Numicon je namijenjen djeci od rane dobi na dalje, podatan za djecu s teškoćama u razvoju (uključujući vizualne i motoričke teškoće), te za individualni i grupni rad. Edukativni didaktički materijal Numicon ostaje u trajnom vlasništvu vrtića na raspolaganju djeci i odgajateljicama.