Kalendar 2017

U utorak, 13. prosinca 2016. u 10 sati, u sobi Djeda Mraza, u dvorani “donjeg” vrtića održana je promocija novog vrtićkog kalendara za 2017. godinu kojeg ponovno krase predivni, maštoviti dječji radovi raznih slasnih plodova i njihovih dijalektalnih naziva. Na promociji su gostovali  neki donatori koji su podržali tiskanje vrtićkog kalendara te pročelnica Upravnog odjela Grada Pazina za samoupravu, upravu i društvene djelatnosti, Nevija Srdoč. Program je vodila Vesna Rusijan, ravnateljica Dječjeg vrtića, a upotpunila su ga djeca iz skupina Mići Meštri, Bubamarci, Hihotići i Tintilinići koji su pritom izveli stihove o plodovima na istarskom dijaletku, pjesnikinje Izabele Bilić – Rovis te otpjevali jednu Božićnu pjesmu uz gitarsku pratnju odgojiteljice Renate Demark.

 

Djeca i blagdani

Blagdanski prosinac je čarobno doba godine. Mirisi kolača, osvijetljeni i okićeni grad, darivanje, druženja … sve to u većini nas izaziva osjećaje radosnog iščekivanja i uzbuđenja, međutim ipak posebnu čar ima za djecu. Nije stoga čudo da velik broj ljudi, svoje najljepše uspomene iz djetinjstva veže upravo uz prosinačko blagdansko doba.

Blagdani svakako predstavljaju idealno doba za provođenje više vremena sa svojom djecom. Kroz obiteljsku povezanost, tradiciju i događanja dijete razvija vlastiti identitet, emocionalnost, socijaliziranost i pripadanje, te zadovoljava potrebe za osjećajima ljubavi, poštovanja, uvažavanja i prihvaćanja.

Upravo blagdansko razdoblje pruža izuzetnu priliku za razvijanje obiteljske tradicije, odnosno omogućuje djetetu usvajanje pozitivnih roditeljskih iskustava vezanih uz blagdane, čime se dijete uči cijeniti jednostavne ali posebne životne trenutke, te prihvaća značaj međusobnih odnosa u svojem životu.

Više o tome pročitajte OVDJE.

Autor: Ana Plazonić Fabian, prof.

BABY FITNESS

Program “Baby fitness” – za bebe, mame i tate,  certificirani je UNICEF-ov program za roditelje i djecu do prve godine života kojeg Dječji vrtić “Olga Ban” Pazin provodi u suradnji s Obiteljskim centrom Istarske županije, već treću godinu za redom.

Kroz vježbe i predavanja interdisciplinarnog tima (pedijatra, fizioterapeuta, psihologa i logopeda) mame, tate i bebe uče kako međusobno još bolje komunicirati – ne samo glasom, već dodirom i pokretom, kako bolje zadovoljiti bebine potrebe te kako bolje brinuti o bebinom zdravlju.

Cilj programa
Osnovni cilj programa je poticanje rane privrženosti između djeteta i roditelja, uz pomoć razvojne gimnastike i masaže, psihosocijalne i zdravstvene podrške.

Voditeljice: Irena Krajcar Kokalj i vanjske suradnice dr. Dubravka Pentek – spec. pedijatar, Aleksandra Cvetko – fizioterapeut, Lea Radolović, prof. logoped

Program se provodi kroz ciklus od 4 radionice koje se održavaju jednom tjedno u trajanju od 1,5 sati.

Program se provodi uz podršku Istarske županije, pa su radionice besplatne za sve sudionike.

Dodatne informacije na mobitel zdravstvene voditeljice vrtića, Marije Dagostin

 

Projekt “Simbolom i slikom do boljeg razumijevanja”

Udruzi “Hoću-Mogu” Pazin je putem natječaja “Mali projekti za bolje sutra” Zaklada za poticanje partnerstva i razvoja civilnog društva  u svibnju 2016.g. odobrila sredstva (13.500,00 kn) za projekt  “Simbolom i slikom do boljeg razumijevanja” u kojem su partneri  OŠ Vladimira Nazora Pazin, DV Olga Ban Pazin i Poludnevni boravak Pazin (Udruga osoba s intelektualnim teškoćama Istarske županije).

predavanjebmsd

U sklopu ovog projekta, u petak 7. listopada 2016. godine, s početkom u 14,30 sati, biti će organizirano besplatno stručno predavanje u Plavoj dvorani Gimnazije i strukovne škole Jurja Dobrile u Pazinu. Predavanje će održati stručnjakinja iz Ljubljane, gđa. Mihaela Vovk dipl.def.log., instruktorica Funkcionalnog učenja koja je ujedno i član naše Udruge. Za predavanje je predviđeno 2 sata.

Kompjuterski program Boardmaker  with Speaking Dinamically Pro ostati u vlasništvu Udruge, no organiziranjem ovog predavanja, zainteresirani će moći vidjeti mogućnosti koje ovaj program nudi, i dobiti ideje kako  ga upotrijebiti u radu sa djecom u školi, vrtiću i sl., a partneri u projektu moći će ga na zahtjev posuditi, radi izrade materijala za svoju djecu/učenike/korisnike.

O projektu:

Projekt  se provodi od srpnja do listopada 2016. godine.

Cilj ovog projekta bio je nabaviti specijalizirani program Boardmaker  with Speaking Dinamically Pro i  upoznati sve one koji su uključeni u rad s djecom/odraslima s teškoćama u razvoju s ovim programom kojim se lako i jednostavno priprema slikovni materijal za rad i razumijevanje određenog sadržaja i programa. Boljom informiranošću djelatnika i roditelja, bliži smo ostvarivanju višeg cilja: lakšu i bolju integraciju učenika s teškoćama u razvoju u redovnu nastavu.

Što je Boardmaker with Speaking Dinamically Pro? Boardmaker je pouzdan programski alat za roditelje, učitelje, terapeute i onih koji rade s djecom/osobama s teškoćama u razvoju da uz pomoć slika i simbola prilagode nastavne materijale za učenike/studente – bez obzira na njihove sposobnosti.

Tko bi trebao koristiti Boardmaker? Nastavnici, terapeuti i roditelji učenika s prilagođenim obrazovnim potrebama, a Boardmaker je za prilagodbu i pripremu sadržaja neprocjenjiv alat. Program interaktivno mogu koristiti i djeca/odrasli s teškoćama u razvoju.

Za koje se vrste aktivnosti koristi Boardmaker? Mogu se izrađivati vizualni rasporedi, komunikacijske knjige, interaktivne aktivnosti, govorno izražavanje, i još mnogo toga!

Gdje se Boardmaker aktivnosti koriste? Boardmaker aktivnosti koriste u inkluzivnom razredu, posebnim obrazovnim učionicama, logopedskim terapijama, u društvu i kod kuće.

Kad je Boardmaker najkorisniji? Kad želite podržati integraciju učenika kroz individualiziranu/prilagođenu nastavu. Također pri radu s odraslim osobama koji imaju teškoće u razvoju ili nakon moždanog udara.

Zašto ljudi koriste Boardmaker? Boardmaker omogućava prilagodbe materijala za učenje i stvaranje obrazovne potpore brzo i jednostavno.

Ono što predstavlja poseban problem u životu djeteta/odraslih s teškoćama u razvoju svakako je shvaćanje apstraktnih stvari. Da bi djeca/odrasli bolje shvatili događaj, situaciju, osjećaje i sl. lakše i brže će to ostvariti ako im problem ili situaciju prikažemo i približimo slikovno. Posebnost ovog programa je u tome da“ Boardmaker with Speaking Dinamically Pro“ sadrži 35.000 simbola i slika koje se vrlo lako mogu kombinirati, mijenjati, korigirati i sl. Osim toga, nudi se 600 već gotovih predložaka za rad. Obuhvaćene su kulture, jezici, specifičnosti iz cijelog svijeta, no također je važno napomenuti da se programom može služiti i na Hrvatskom jeziku, te svaka slika ili simbol može se i označiti tekstom.

Više na: http://www.mayer-johnson.com/boardmaker-with-speaking-dynamically-pro-v-6

Dječji tjedan

Svake godine u prvom punom tjednu listopada u Hrvatskoj se obilježava Dječji tjedan. Ove godine Dječji tjedan počinje u ponedjeljak, 3. listopada 2016., kada se obilježava Međunarodni dan djeteta, i završava u nedjelju, 09. listopada 2016.

Dječji tjedan je vrijeme naglašavanja važnosti promicanje prava djece koja su garantirana Konvencijom o pravima djeteta, kao i pravo vrijeme da se podsjetimo na našu zajedničku odgovornost za poštivanje dječjih prava i odgovaranje na potrebe djece.

Važno je reći da su dječja prava dio temeljnih ljudskih prava. Djeca trebaju ostvarivati svoja prava uvijek i svugdje pa ih treba poštivati, promicati i unaprjeđivati cijelu godinu, a ne samo u Dječjem tjednu. Ovaj tjedan je prilika da se svatko od nas podsjeti što je napravio, kao i što još može napraviti za djecu i njihova prava.

Svaka skupina pazinskog vrtića obilježavati će dječji tjedan na svoj način, u skupinama razgovarati o dječji pravima i o djeci svijeta, održavati biciklijade, posjete, pješačenja, cukijade, igrati stare igre, održavati radionice s djedovima i bakama. Sve će skupine pazinskog vrtića pogledati predstavu “Drvo ima srce” Teatra Oz, a u nekim područnim vrtićima gostovati će pričopričalica Jasna Held.