ZAŠTO UČITI NA VANJSKOM PROSTORU?

U okviru Poziva na dostavu projektnih prijedloga za program Erasmus+ za 2018. godinu Dječjem vrtiću „Olga Ban“ Pazin odobrena su financijska sredstva za projekt pod nazivom „SVI RAZLIČITI – SVI VAŽNI“. Projekt traje 16 mjeseci, a započeo je 3.9.2018.

U sklopu projekta jedna od planiranih aktivnosti je i izrada letaka po područjima projekta, a posljednji u nizu je letak o dobrobitima učenja na vanjskom prostoru.

Tekst sa letka možete pročitati u nastavku, a cijeli letak možete preuzeti na linku – OUTDOOR LETAK.

 

                                                      OUTDOOR JE SVE ŠTO NAS OKRUŽUJE…

Dvorišta, parkovi, ulice, trgovi, kulturni spomenici i ponajviše priroda…

To su mjesta na otvorenom gdje se provodi učenje temeljeno na filozofiji, teoriji i praksi iskustvenog obrazovanja i odgoja za okoliš.

Outdoor education je proces učenja o sebi, drugima i okolišu. Utječe na razvoj vještina, znanja i stavova.

 

ZAŠTO UČITI VANI?

  • Razvija se bolji odnos prema okolini – njeguje se urbana i prirodna geografska baština, potiču se pro-ekološki stavovi i ponašanja s naglaskom na razvoj stavova vezanih za empatiju prema živim i neživim elementima;
  • Poboljšane su vještine na otvorenom – razvoj brige o sebi (razvija se jak osjećaj samopoštovanja što stvara jaku motivaciju za učenje), samozaštite te razvoj motoričkih vještina (koordinacija, spretnost, gipkost, izdržljivost, ravnoteža..) kao temelja zdravog razvoja djeteta;
  • Poboljšan je timski rad i atmosfera u grupi (prirodno okruženje stimulira socijalne interakcije među djecom);
  • Bolje zdravlje i jačanje imunološkog sustava (priroda ublažava i smanjuje negativan utjecaj svakodnevnih stresnih životnih situacija);
  • Vanjski prostor je privlačan za različite stilove učenja (vizualni, auditivni, kinestetički stil…).

 

Svjesni snažnih dobrobiti učenja na otvorenom na dječji razvoj, istaknuli smo prirodu, znanost i ekologiju kao bitnu zadaću plana i programa odgojno obrazovnog rada. Aktivnosti planiranja i osmišljavanja  boravka djece u prirodnom okruženju uključuje i suradnju s roditeljima te sa stručnjacima iz raznih područja (biolozi, šumari, povjesničari, arhitekti i sl.)

 

Pripremila: Nora Bertoša, odgajateljica