Svi znamo koliko su socijalne i emocionalne vještine važne i kako ih treba kontinuirano usvajati od najranijeg djetinjstva da bi mogli ostvariti kvalitetne odnose s drugima.
Od obitelji pa dalje učenje nam se događa najprije spontano (imitacijom, metodom pokušaja i pogrešaka), a poslije se nastavlja kroz interakciju s grupama vršnjaka kao i sa ostalim grupama s kojima dolazimo u dodir i širim socijalnim okruženjem u kojem živimo.
U ranom djetinjstvu su roditelji najutjecajniji modeli svojoj djeci, a polaskom u vrtić modelima od kojih se socioemocionalne vještine uče postaju i odgajatelji i vršnjaci.
Nekad su djeca imala više prilika za razvijanje svojih emocionalnih i socijalnih vještina, svakodnevno se satima igrajući s drugom djecom i provodeći više vremena s roditeljima, bakama, djedovima i ostalim odraslima. Danas je manje vremena za opuštajuću, slobodnu igru, više smo pretrpani raznim obvezama, a i utjecaj tehnologije na provođenje slobodnog vremena je veliko. Zbog toga djeca danas imaju manje prilika za vježbu i učenje socio-emocionalnih vještina te je korisno planirati ciljane aktivnosti za njihov razvoj tijekom boravka djece u vrtiću.
U brošuri koju možete preuzeti OVDJE naći ćete ideje za aktivnosti kojima možete poticati razvoj emocionalnih i socijalnih vještina djece, a možda će vam dati i inspiraciju da osmislite neke vlastite aktivnosti.
Proširena verzija brošure sadrži, osim aktivnosti, kratki teorijski uvod te smjernice za poticanje socioemocionalnih vještina kod djece s teškoćama u razvoju. Nju možete preuzeti OVDJE.
Brošure su izrađene u sklopu diseminacijskih aktivnosti projekta “Iznutra prema van krenimo svi!”