U okviru Poziva na dostavu projektnih prijedloga za program Erasmus+ za 2018. godinu Dječjem vrtiću „Olga Ban“ Pazin odobren je projektni prijedlog „SVI RAZLIČITI – SVI VAŽNI “ u sklopu kojeg je ostvarena mobilnost čiji cilj je bio razmjena Montessori pedagoške prakse među zemljama članicama EU.
U nastavku možete pročitati više o Montessori pedagogiju, a letak možete preuzeti na linku Montessori – letak.
„POMOZI MI DA UČINIM SAM“
moto Montessori pedagogije
Montessori vrtić podrazumijeva pripremljenu okolinu koja uključuje pribor za rad i aktivnosti koje djeluju poticajno na dječju znatiželju, te ona uče otkrivajući. Djeca napreduju vođena vlastitim potrebama te prema tomu izabiru i područja svog interesa. Takav način rada im omogućuje razvijanje osjetila, koordinacije i kontrole pokreta, koncentracije, te ponavljanje aktivnosti, pri čemu stječu samopouzdanje i samostalnost.
CILJEVI MONTESSORI PROGRAMA
Montessori sustav koncepcijski se razlikuje od ostalih pedagoških pristupa i sadrži jedinstven pristup djetetu i njegovim potrebama. To je filozofija razvoja prema kojoj pojedinac stječe operativna znanja potrebna za njegovo buduće sudjelovanje kao odrasle osobe u društvu. Osobnim djelovanjem i postizanjem uspjeha u svom radu dijete jača svoje samopouzdanje, razvija poštovanje, ljubav i pozitivnu suradnju sa drugom djecom kao osnovu za buduće demokratsko djelovanje.
DIDAKTIČKA NAČELA
Principi programa temelje se na izvornoj Montessori pedagogiji:
MONTESSORI PROGRAM RADA
Montessori program i pribor obuhvaćaju pet područja djelovanja, a svako pojedino područje sadrži niz vježbi koje razvijaju određene vještine, znanja i sposobnosti.
Ovim vježbama dijete razvija finu motoriku, koordinaciju pokreta te koncentraciju pažnje. Svako dijete se tako osamostaljuje i uči završiti cijeli krug neke aktivnosti. Ove vježbe posebno su važne za razvoj samopouzdanja i pozitivne slike o sebi.
SPOSOBNOSTI
Rad s ovim priborom omogućuje djetetu razvijanje inteligencije izoštravanjem osjetila, te shvaćanje apstraktnih pojmova uz pomoć konkretnog. Pribor u ovom području ima određena svojstva:
Ove vježbe osnova su za aktivnosti usvajanja jezika i matematičkih pojmova kao; geometrijski likovi i oblici i uočavanje međusobnih veličinskih odnosa. Senzoričke aktivnosti potiču i razvijaju osjetila koja vode k intelektualnom razvoju djeteta. U ovom području pribori su jasno određeni svojom svrhom, odnosno razvijanjem nerazvijenih osjeta i njihovom osjetljivošću na poticaje.
Dijete čineći polako prelazi iz nesvjesnog u svjesno znanje. Svaka skupina pribora sadrži jednake karakteristike koje su različito stupnjevane, uočljive i jasno vidljive.
Aktivnosti se provode za razvoj sljedećih osjetilnih područja:
Manipulacijom tim materijalima dijete stječe ne samo osnovnu predodžbu o brojevnom nizu, već prepoznaje i odnose između količine i kvalitete.
Cilj je da kroz aktivnosti dijete razvija logično, apstraktno mišljenje i preciznost, istraživanje i analiziranje, sposobnost predočavanja, te da ovlada osnovnim matematičkim operacijama.
U ovom području razvija se djetetov govor i jezik kao sredstvo komunikacije među ljudima. Dijete različitim vježbama razvija svoje jezične sposobnosti, obogaćuje svoj rječnik. Dijete uči izraziti svoje misli, osjećaje, predodžbe i potrebe drugima, te primati određene informacije od drugih.
I u ovom području rada dijete “uči svojom vlastitom aktivnošću”, koja mu omogućuje poimanje svijeta, te mu nudi mogućnost razvijanja razumijevanja i tolerancije za druge kulture, za sva živa bića na Zemlji kroz sljedeća područja: