ERASMUS+ EDUKACIJA – REGGIO EMILIA, ITALIA

U sklopu odobrenog projekta „Jačanje ustanove i pojedinca za sudjelovanje u Europskom prostoru odgoja i obrazovanja“, stručne suradnice vrtića-logopedinja Svjetlana Tončetić-Bogović i soc.pedagoginja Jasmina Jelenić sudjelovale su na edukaciji u organizaciji institucije Progetto crescere „Special needs and autism: How to deal with them? -theoretical and practical experiences“. Petodnevnu edukaciju  slušale su zajedno sa četiri kolegice iz Poljske i dvije iz Italije  od 17.10.2022. do 21.10.2022.

Stručnim suradnicama  je predstavljen talijanski inkluzivni odgojno-obrazovni sustav u kojem nema posebnih skupina niti posebnih razreda za djecu s teškoćama u razvoju već su oni uz pomoćnika uključeni u redovne skupine i razrede. Raspravljale su i o hrvatskom i poljskom odgojno-obrazovnom sustavu koji su vrlo slični. Nadalje,  u teorijskom dijelu govorilo se o obilježjima i specifičnostima u funkcioniranju  osoba s poremećajima iz spektra autizma, stilovima učenja i načinima podučavanja.  U praktičnom dijelu je predstavljen način rada pomoćnika sa djetetom s autizmom u jednom njihovom vrtiću. Stručne suradnice su razmijenile ideje, mišljenja i iskustva u radu s djecom s autizmom s talijanskim i poljskim kolegicama.

Također, posjetile su ReMida centar- to je reciklažni centar u kojem  je sortiran, prema boji i materijalu nekorišten, novi industrijski škart kojeg dobivaju od lokalnih  poduzeća a kojeg potom koriste odgojitelji i učitelji  za rad s djecom, za igru, učenje i kreativno izražavanje.

Posjetile su i  Reggio Children Loris Malaguzzi international centar u kojem se nalazi likovni, znanstveni i svjetlosni ateljei  te izložbe dječjih radova nastale u tim ateljeima.

Nakon edukacije, održale su radionicu o Autizmu za odgojiteljice našeg vrtića.